skylife [Foreigner] How do I change the payment method (automatic transfer ↔ card transfer)?

스타이라이프 [Foreigner] How do I change the payment method (automatic transfer ↔ card transfer)?
Launch skylife app or visit skylife.co.kr and select MY SKY > Fee > Fee Payment Details > Payment Method Changes. You can also change it through our Customer Center.





스타이라이프 [Foreigner] What should I do if I move out?

Skylife engineer will visit and re-install the device at your new place. Please visit skylife.co.kr and contact through Customer Support > Fault Diagnosis and A/S Application > Application for Change of Installation Place, after logging in or through the Customer Center.




스타이라이프 [Foreigner] Can I use Netflix on SkyLife?

Yes, but it is essential to use Internet service and set-top box which supports Netflix App. Netflix fee is charged separately, and please contact the customer center for more detailed information.





스타이라이프 [리모컨앱] 리모컨앱에서 셋탑 목록 조회가 안돼요.

Step1) 모바일앱의 블루투스가 켜져 있는지 확인해주세요.
Step2) 시청하고 있는 셋탑이 리모컨앱 지원 가능 셋탑인지 확인해주세요.
- 셋탑에 업데이트가 되어야 리모컨앱 사용이 가능하므로 아래 메뉴에서 셋탑 가능 여부 확인을 부탁 드립니다.
- 설정(우측상단 톱니바퀴) > 앱정보-지원가능 셋탑 안내




스타이라이프 [리모컨앱] 리모컨앱과 셋탑 연결은 어떻게 하나요?

 셋탑 근처에서 리모컨앱을 켜면, 앱에서 셋탑 목록이 조회 됩니다.
해당 목록을 누르면 TV에서 PIN 번호 4자리가 나타나며, 해당 번호를 리모컨앱에 입력해주시면 됩니다.





스타이라이프 [리모컨앱] 셋탑 목록 중, 어느 것이 내 셋탑인지 모르겠어요.

목록명의 경우, 셋탑 MAC주소의 뒤에서 6자리 숫자를 의미합니다.
- MAC주소 확인 방법: TV홈의 설정 > 고급설정 > 시스템 정보 > MAC Address의 뒤에서 6자리를 확인해주시면 됩니다.




스타이라이프 [리모컨앱] 앱을 사용하면 블루투스, 와이파이 기능이 자동으로 켜져요.
리모컨앱은 블루투스 및 와이파이 기능을 통해 셋탑과 통신하고 있습니다.
- 안드로이드의 'Nearby Share' 기능이 사용되고 있어 앱 실행 시, 자동으로 블루투스 및 와이파이 기능이 활성화 되는 것입니다.




스타이라이프 [리모컨앱] 어떤 셋탑에서 사용이 가능한가요?

설정(우측상단 톱니바퀴) > 앱정보-지원가능 셋탑 안내 페이지에서 사용가능 셋탑 목록을 조회할 수 있습니다.
- 23년 2월 기준 사용가능 셋탑 목록은 아래와 같습니다.
* 제품명: UHD-0702, UHD-0404, UHD-0701, UHD-0401


출처: 스카이라이프   자주찾는 질문 : https://www.skylife.co.kr/center/consult/FAQ

다음 이전